יאללה, תתקדמו!
אחד מסוגי הכתיבה השכיחים ביותר באינטרנט הוא הכתיבה לקידום. כל מקדם אתרים זקוק למאמרי הקידום על מנת להוציא מהם קישורים, לגרום ל'גוגל' לסרוק את המאמר ולקדמו במנוע החיפוש (חזרה על מילות מפתח) וכדי למלא את האתר בטקסט.
אוקיי, זה מה שהמקדם צריך, אבל איך לכתוב את הטקסט?
לפני שנדבר על הכתיבה עצמה, נדבר על הדבר הראשון שהגולש רואה עוד לפני שהוא קרא שורה אחת בטקסט - הנראות הויזואלית של הטקסט. הטכניקה המועדפת עלי ליצירת טקסט ויזואלי נקראת 'יצירת ויזואליות טקסטואלית'. לפני הכול, טקסט לקידום צריך להיות מזמין מבחינה ויזואלית. איך יוצרים נראות ויזואלית כזו?
כותרות בולטות
אני מעדיף לחלק מאמר (של 350 מילה) ל- 4 פסקאות, כאשר לכל פסקה יש כותרת משלה. הכותרות צריכות להיות מזמינות, מעניינות ושלפחות שתיים מתוכן יכילו את מילת המפתח. דוגמה לתת כותרת כזו: טיול לארגנטינה (מילת המפתח) - חגיגה לטינית במיטבה!
במקום לכתוב ככותרת רק 'חגיגה לטינית במיטבה' הוספתי לכותרת גם את מילת המפתח 'טיול לארגנטינה'. הגולש הממוצע שיקרא את הטקסט לא ישים לב שהכותרת למעשה משרתת את המטרה של קידום האתר.
ארבע פסקאות מחולקות
המטרה בחלוקת הטקסט לפסקאות היא להקל על הגולש. באינטרנט, להבדיל מדפוס, העין מתעייפת במהירות כאשר היא רואה הרבה מילים רצופות, ולכן חשוב מאוד לחלק את המאמר לארבע פסקאות (אפשר גם חמש) על מנת להקל על העין ולאפשר לה להתמקד בכותרת ובפסקה שמעניינת אותה.
לא לאנוס את הטקסט
במנוע החיפוש של "גוגל" לא אוהבים כתיבה 'שאונסת' את הטקסט. איך זה בא לידי ביטוי בטקסט?
• חזרה מאסיבית וללא פרופורציה על מילות המפתח בתוך הטקסט.
• כתיבה שאינה תורמת לגולש - טקסט שאינו מעשיר את הגולש לא תורם לקידום הטקסט, ואתרי המאמרים המובילים פשוט לא יקבלו אותו.
אז הבנתי מה לא לעשות, אפשר לדעת איך כן לכתוב?
• שימוש במילים נרדפות - במקום להציף את הטקסט במילת המפתח, השתמשו בעברית עשירה וחפשו מילים נרדפות או ביטויים קרובים למילת המפתח. זה גם לא יגרום להצפה של מילת המפתח וגם יגרום ל'גוגל' לקדם את המאמר טוב יותר.
• ערך מוסף - בהרבה מאוד מאמרים לקידום כל מה שצריך כדי ליצור טקסט בעל ערך מוסף לגולש הוא להשתמש בדמיון וביצירתיות שלכם - שימו את עצמכם במקום קורא המאמר ונסו לחשוב מה היה מעניין אתכם.
• הגהה - הרבה מאוד טקסטים לקידום לא עוברים הגהה כמו שצריך וזה מתבטא ב'נפילת אותיות', חיבור מילים, שיכול אותיות, שגיאות כתיב ועוד. המשמעות של שגיאות כאלו היא הוזלה של הטקסט. למה שהגולש יתייחס למסר כזה ברצינות, אם אתם לא מתייחסים אליו ככזה?
כתיבה לקידום אתרים - ובשורה התחתונה
כתיבה לקידום חכמה מתבצעת ללא שהגולש ירגיש שהוא קורא "טקסט לקידום". ברגע שהצלחתם לכתוב טקסט לקידום שיהיה נעים לעין מבחינה ויזואלית, עם כותרות מזמינות ותוכן מעניין, שיגרום לגולש להיכנס לטקסט ולקרוא אותו עד סופו, הצלחתם.